25 tips om te relaxen na een stressvolle dag!

anti stress

Ook zo’n stress dag achter de rug? Wij hebben wat tips verzameld om even te ontstressen. Sommige zijn heel verrassend.

  1. we beginnen met een inkoppertje, neem een lekker warm bad met veel schuim, een leuk tijdschrift of boek en een lekkere fles wijn.
  2. Ruik aan een citroen. Onderzoeken wijzen uit dat het opsnuiven van het aroma van citrus spanningen en depressies kan verminderen.
  3. Installeer je op de bank met je favoriete tv-serie of films, hapje en drankje erbij en  relaxen maar!
  4. Kijk “The Joy of Painting” met de koning van het relaxen Bob Ross. Op  YouTube of Netflix  leer je door zijn relaxte stem de mooiste “happy little trees” te schilderen.  
  5. Online shoppen. Helemaal nu het uitverkoop seizoen is. Struin lekker door de online winkels en laadt je winkelmandje vol met leuke hebbedingetjes.
  6. Voel je je juist een beetje gestresst van alle spullen en troep in je huis? Dan moet je zeker punt 5 niet gaan doen! 😉 Plan een opruim sessie, houd het wel klein, bijvoorbeeld een kast of la. Na afloop voel je je een stuk beter bij het zien van de opgeruimde kast of la.
  7. Doe al je taken “mindfull”. Doe bijvoorbeeld eens de afwas met de hand, en doe dit dan langzaam en hou je gedachten bij wat je aan het doen bent. Zo kom je in een relaxte modus terecht.
  8. Begin met een nieuw boek te lezen.
  9. Gebruik een meditatie app zoals bijvoorbeeld Buddhify om een persoonlijke meditatie te krijgen voor in wat voor situatie je je nu ook bevindt.
  10. Probeer eens een alternatieve neus ademhaling. Dit is een yoga en meditatie techniek. Hou je rechter neusgat dicht en adem langzaam in door je linker neusgat. Hou je vervolgens je linker neusgat dicht en adem langzaam door je rechter neusgat. Wissel dit af en herhaal dit gedurende 2 minuten.
  11. Plan een relaxed uitje en geniet van het speuren op internet. Je hoeft het uitje niet eens binnenkort te gaan doen, maar het voor plezier is al leuk en werkt stress verminderd.
  12. Masseer je voeten met een tennisbal.
  13. Koop eens een kleurboek voor volwassen en leef je helemaal uit in het inkleuren van de mooiste plaatjes
  14. Doe een paar oefeningen, ook al zijn een maar een paar “jumping jacks” tijdens de TV reclames, je verbrandt er een paar calorieen mee, het zorgt ervoor dat endorfine vrijkomt en het vermindert stress.
  15. Eet avocado’s. Avocado’s zitten vol vitamine B en dit helpt om stress te verminderen.
  16. Laat alles vallen en kijk naar deze foto’s van ’s werelds mooiste eilanden.  Je voelt je meteen een stuk relaxter toch?    
  17. Lak je nagels.
  18. Koop een mooie bos bloemen voor jezelf.
  19. Kijk naar kattenfilmpjes op internet. Onderzoeken wijzen uit dat het kijken naar dit soort filmpjes goed is voor het verminderen van een stress gevoel. Youtube staat er vol mee.
  20. Probeer eens een yoga video. Deze video van Yoga with Adriene is super relaxing (en gratis)
  21. Ga een half uurtje wandelen in de natuur. Liefst natuurlijk elke dag. Even je hoofd leeg maken.
  22. Geniet van je favoriete eten en denk even niet aan de calorieën.
  23. Doe een makkelijk uit te voeren klusje.
  24. En als je door alle bovenstaande tips nog niet relaxed genoeg bent, probeer dan eens de wijn kersen sorbetIntroducing Wine Ice-Cream Floats

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge