5 tips om de donkere dagen goed door te komen

De dagen worden weer korter en de klok is net weer een uur achteruit gegaan, dus nog sneller donker in de avond. Veel mensen hebben dan last van een somber gevoel, eetbuien, minder energie, minder geconcentreerd, etc.

Hieronder 5 tips om dit tegen te gaan en de donkere dagen energiek door te komen:

  1. Probeer alle zon te pakken die je kunt krijgen, dus ga in je lunchpauze naar buiten, met name de zon tussen 11 en 15 uur is belangrijk.
  2. Vind tijd om te bewegen. En dit hoeft helemaal niet een intensieve training in de sportschool te zijn, maar maak gewoon eens een ommetje na het avondeten.
  3. Gebruik een wake-up light in plaats van een wekker. Zo’n wake-up light simuleert de opkomst van de zon, waardoor je veel relaxter wakker wordt.
  4. Weinig zon betekent ook weinig vitamine D. In de donkere maanden is het dus handig om extra vitamine D te slikken.
  5. Probeer aromatherapie. Voeg als je de volgende keer een bad neemt een paar druppels aromadruppels toe aan het badwater. De chemicaliën in de olie triggeren de geurreceptoren in je neus om signalen naar dat deel van je hersenen te sturen die je humeur regelen. Jasmijn en lavendel zijn de beste geuren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge