7 manieren om op gewicht te blijven tijdens de feestdagen

blijf op gewicht tijdens de feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur, en dat betekent natuurlijk ook lekker eten en drinken met familie en vrienden. Maar hoe zorg je er nu voor dat het niet compleet uit de hand loopt met je gewicht? Hieronder een paar tips:

  • Wissel alcohol af met spa rood. Champagne en wijn zijn bijna niet te vermijden tijdens de feestdagen, maar als je het afwisselt met spa rood (dan heb je toch de bubbels) dan scheelt dat behoorlijk wat calorieën. En je staat waarschijnlijk een stuk frisser op de volgende ochtend!
  • Spaar geen calorieën op. Ga dus niet als je weet dat je een feest hebt van tevoren de hele dag amper eten. Je bloedsuiker daalt dan zo erg, dat de kans dat je gaat overeten tijdens het feest alleen maar groter wordt. Neem een paar uur voor het feest wat rauwkost of noten.
  • Kauw op kauwgum tijdens het bakken of koken. Ongemerkt neem je tijdens het bakken of koken vaak kleine hapjes (om te proeven uiteraard…), maar zo krijg je wel veel extra calorieën naar binnen.
  • Ontzeg jezelf niets maar neem kleine porties. Je kunt best de overheerlijke ovenschotel nemen, maar neem dan een klein portie.
  • Geef het overgebleven eten mee. Blijft iedereen bij jou eten? Zorg dan dat je voldoende tupperware bakjes in huis hebt, zodat je je gasten het overgebleven eten mee kunt geven. Hoe minder er overblijft, hoe beter!
  • Draag strakke kleding. Doordat je strakke kleding draagt ben je je meer bewust van je lichaam en zul je minder overeten.
  • Neem genoeg slaap. Als je moe bent, voel je je sneller hongeriger en minder snel voldaan na een maaltijd. Dus zorg voor voldoende nachtrust.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge