Tips om beter te slapen

beter slapen tips

Uitgeruste mensen voelen zich gelukkiger, kunnen zich beter concentreren en zijn minder prikkelbaar. En slapen is ook nog eens goed voor je huid. Hoe zorg je ervoor dat je beter slaapt? Hieronder een paar tips.

  • Pillow Spray. Spray wat pillow spray op je kussen. De geur van lavendel en kamille kalmeert je lichaam en geest en zorgt voor een diepe slaap.
  • Beperk koffie en drankjes met cafeïne in de avond. Je kunt beter een kopje thee nemen, bijvoorbeeld Welterusten Kruidenthee van Kneipp.
  • Beeldschermen uitzetten. Zet een uur voor het slapengaan je tablet of laptop uit. En probeer ook niet meer op je telefoon te kijken. Het (blauwe) licht van deze apparaten zorgt ervoor dat de melatonine productie langzamer op gang komt waardoor je slechter of later inslaapt.
  • Ga de buitenlucht in. Helemaal in de winter is blootstelling aan extra (dag)licht extra belangrijk. Maak overdag dus af en toe een wandeling, wandel bijvoorbeeld in je lunchpauze.
  • Regelmaat en ritme. Sta zoveel mogelijk op dezelfde tijd op, ook in het weekend of na een slechte nacht. En ga steeds rond hetzelfde tijdstip naar bed. Dit helpt om een vast slaap-waakritme te ontwikkelen, waardoor je een betere nachtrust krijgt.

Voor het in de gaten houden van je slaapritme zijn tegenwoordig tal van apps verkrijgbaar. Wij gebruiken nu de app Sleep Better Smart Sleep Cycle Alarm Clock van Runtastic. Een app die je slaapritme bijhoudt en je wakker maakt als je in je lichte slaap zit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge