Tips om langer en makkelijker op hoge hakken te lopen.

high heels

Het staat altijd zo mooi die hoge hakken, maar oh wat kunnen ze zeer doen! Hieronder een paar tips om je pijnvrij door een feestje te loodsen met die mooie killer heels!

  • Start met sokken. Draag je hakken thuis met een paar dikke sokken een paar avonden voordat je ze naar een feestje wilt aantrekken. Door de sokken stretcht de schoen een beetje uit, waardoor ze lekkerder zitten
  • IJs als redmiddel. Zitten je schoenen nog steeds te strak? Vul dan 2 plastic zakjes met water en plaats ze in de punt van de schoen. Zet je schoenen vervolgens in de vriezer (ja, écht!). Doordat het water bevriest zullen de zakjes uitzetten en daardoor je schoenen uitrekken.
  • Tape je tenen. Dit is echt het trucje van modellen. Tape je derde en vierde teen bij elkaar met (medische) tape. Er loopt een zenuw tussen deze 2 tenen in en door extra stabiliteit bij deze tenen krijg je minder snel last van je voeten. Echt waar!
  • Deodorant tegen blaren. Breng een dun laagje transparante deodorant aan op je hielen (en op andere plekken waar je schoen wat strak zit), dit zorgt ervoor dat je voeten niet geïrriteerd raken door je nieuwe schoenen.
  • Koel je voeten. Als je al de hele dag hebt gelopen dan zijn je voeten meestal wat opgezwollen en zie dan die hoge hakken maar eens aan te krijgen. Dompel je voeten onder in een badje met koud water voor zolang als je het uit kunt houden, dit zorgt ervoor dat de zwelling minder wordt en je weer in je schoenen past die avond.
  • Neem flatjes in je handtas mee. Je kunt niet altijd op hoge hakken lopen. Neem daarom voor de zekerheid een paar lage flatjes of instappers mee in je handtas, zodat je kunt wisselen als het echt niet meer gaat.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge