Tips om wakker te worden zonder koffie

Ook altijd zo’n moeite met opstaan? Dan zijn deze tips misschien wat voor jou.

  1. Stel jezelf bloot aan fel licht. Je interne lichaamsklok gebruikt licht om te bepalen of het tijd is om te slapen of om wakker te zijn. Zonlicht in je gezicht helpt je s’ ochtends om meer energie te krijgen.
  2. Eindig je douche met koud water. ’s Ochtends een lekkere warme douche is helemaal prima, maar probeer deze met koud water te beëindigen. De kou zorgt ervoor dat je stofwisseling opgang komt en je je extra alert voelt.
  3. Een glas koud water. Om vermoeidheid en andere symptomen tegen te gaan die ervoor zorgen dat je in bed blijft liggen heeft je lichaam water nodig. Direct een glas koud water drinken als je opstaat helpt je sneller op te staan.
  4. Ontbijt. Vanzelfsprekend heeft je lichaam na een nacht vasten voedsel nodig. Hoe klein dan ook, een ontbijt zorgt ervoor dat je lichaam net die energie krijgt om vers te starten.
  5. Drink sinaasappelsap. Een glas sinaasappelsap geeft je suiker om op te starten en flavonoïdes die je helpen alert te blijven.
  6. Een korte work-out in de morgen helpt je bloedstroom te verbeteren en zendt extra zuurstof naar je hersenen.
  7. Muziek. Je favoriete nummers kunnen je helpen vrolijk te worden. Muziek zorgt ervoor dat de activiteit in bepaalde gedeeltes (bewegingen, emoties) van je hersenen gestimuleerd worden en laten dopamine vrijkomen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge